Casestudy: Emoties reguleren, net als haar leeftijdsgenoten
Het Safe and Sound Protocol helpt de 9-jarige Holly, die haar hele leven trauma’s heeft meegemaakt, haar emoties op school beter te reguleren.
Over de aanbieder
Naam: Deana Lesher
Discipline/Referenties: Ergotherapeut, OTR/L
Modaliteiten: MNRI (Reflex Integration), Bal-A-Vis-X, Safe and Sound Protocol (SSP)
Klant achtergrond
Naam: Holly (pseudoniem)
Leeftijd en geslacht: Negen jaar oud, vrouw
Diagnoses en aandoeningen: Trauma
Geleverd programma: Safe and Sound Protocol (SSP) ( SSP Connect) uur 1 tot en met 4; SSP Core , uur 1 tot en met 5)
Holly heeft moeite met emotieregulatie op school, wat lijkt te zijn veroorzaakt door een racistische opmerking en aanhoudend pesten door een andere leerling. Als gevolg hiervan varieert haar gedrag van het slaan en schoppen van leeftijdsgenoten, evenals haar leraar, schreeuwen, dingen gooien en zich dagelijks verstoppen onder het bureau van haar leraar.
Holly werd geadopteerd uit China toen ze 23 maanden oud was. Ze woont momenteel in een stabiel huis, maar liep al vroeg een trauma op door verlating, het leven in een weeshuis, ondervoeding en het ondergaan van een openhartoperatie toen ze ongeveer zes maanden oud was. Ze doet het goed in haar adoptiegezin met haar gezin en speelt goed met vrienden buiten school, maar heeft moeite in de klas. Voordat ze met ergotherapie begon, had ze een paar sessies met een speltherapeut en was ze een aantal maanden voor de SSP begonnen met een behandelprotocol genaamd MNRI (Masgutova Neurosensorimotor Reflex Integration).
Doelen met de SSP zijn verbeterde emotieregulatie, vooral op school, zodat ze sociaal kan functioneren en leerresultaten kan verbeteren.